piątek, 14 kwietnia 2017

DIY - tani sposób na kartkę akwarelową






Hej,hej:)
Proponuję Wam dzisiaj mój sposób na kartkę akwarelową . Można to robić różnie, sama eksperymentuję i próbuję rozmaitych "sztuczek", a ta akurat jest chyba najprostsza , najtańsza i  -co najważniejsze - jest przy niej fajna zabawa ,zapewniam :)
Zaczynamy od przygotowania materiałów : bazy, odpowiednio przyciętego papieru akwarelowego ( ja swój kupiłam w "Tigerze" ) i taśmy malarskiej :




.Oczywiście konieczne będą także farbki - wybrałam te najtańsze ,szkolne ( to nic, że nie ma dużo kolorów - uzyskamy wiele odcieni mieszając je ze sobą według własnego uznania)  - woda i pędzelki.
Przyda się także nagrzewnica .



Następnie dobrze jest "unieruchomić"  sobie przygotowany papier za pomocą taśmy malarskiej.Nie jest to konieczne,ale w ten sposób mamy pewność, że nam się nic przy malowaniu nie poprzesuwa ,ani - co ważniejsze - nie powygina  :




Malowanie to już własna inwencja:) Ja zazwyczaj nakładam trochę farby pędzelkiem,a następnie psikam wodą , chlapię, suszę potem znowu chlapię, psikam, dodaję inny odcień...jednym słowem ...należy wrzucić na luz i bawić się przy tym ;)








Kiedy już mamy oczekiwany efekt,przygotowujemy sobie dodatki i wstępnie układamy kompozycję.
Moja kompozycja - wykorzystana już przy mojej poprzedniej inspiracji (  TUTAJ ) składa się z tekturek - bazi , kwiatów i styropianowych jajeczek . 
 Na tym etapie często  okazuje się , że coś jeszcze można by "zmalować"  w tle ;)




Wnętrza kwiatków także podmalowałam ,aby bardziej pasowały kolorystycznie :





Na końcu jeszcze postanowiłam pomalować także spodnią warstwę papieru :




I wyszła mi taka oto kartka :) :












Pokażę Wam jeszcze  inne kartki ,które robiłam tą samą techniką ,jedynie zamiast farbki awarelowej użyłam tutaj mgiełek  - nanosiłam je tak samo pędzelkiem jak farbkę i spryskiwałam wodą  :










 ze sklepu wykorzystałam 

DSC_1821


DSC_1905


DSC_1830






Dziękuję Wam za uwagę, mam nadzieję, że choć trochę złapaliście bakcyla na akwarele ;) Życzę dobrej zabawy ,a przy okazji także 

WESOŁYCH ŚWIĄT !

pozdrawiam :*


Szaneta









8 komentarzy:

  1. Piękne karteczki! Super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne kartki. Świetny kurs.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się akwarelowe tła...po tym kursie z chęcią spróbuję stworzyć własne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tego typu prace!!! Aż chcę się tworzyć. Twoje mazy wyszły imponująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie,cieszę się szalenie! :) Zatem do dzieła! :)

      Usuń